Google Tag Manažér (GTM) predstavuje systém na správu meracích kódov. Funguje tak, že pomocou jedného kódu od GTM môžete ovládať viacero meracích kódov priamo z adminu GTM nástroja bez nutnosti zasahovania do kódu.
Pomocou jednoduchej administrácie je možné vkladať jednotlivé tagy (kódy) a tak mať pokope všetky platformy a ich meracie scripty, ktoré sú používane danou stránkou. Cez administráciu stránky, je možné rovnako pridávat a editovať užívateľov danej administrácie a priraďovať im dministratívne práva na možnosti editácie obsahu a nastavení. Administrátorske práva fungujú obdobne ako pri Google Analytics či Google Adwords.
Pomocou GTM môžete jedoducho spojiť meracie kódy pod jednu platformu, konkrétne nástroje, ktoré sú už pred implementované a je nutné vložiť iba ID scritpu sú zobrazené na nasledujúcom obrázku:
Pri ostatných custom tracking prípadne Enhanced Tracking je potrebne urobiť viaceré nastavenia v Tagu aby došlo k správnemu meraniu a rovnako aj zasahovať do kódu pri implementácií modulu.
GTM kód je nutné vložiť hneď za <body> v zdrojovom kóde vašej stránky.
Na zistenie, či je vaša implementácia kódov správna je nutné nastaviť aj Google Tag Assistant, ktorý si nainštalujete do vášho prehliadača a po kliknutí na tento odkaz v prehliadači zistíte, či vami implementovaný kód funguje správne.
Ak sa všetky Tagy zobrazili zelenou, ste na správnej ceste! Prajeme vám úspešné meranie s GTM.
e-commerce tracking, google tag manager, Google Tag Manažér, GTM, GTM Enhanced Ecommerce, ZenCart, Zencart.sk