Analytika pre E-commerce

Google Tag Manažér

19 okt , 2015  

Čo je Google Tag Manažér?

Google Tag Manažér (GTM) predstavuje systém na správu meracích kódov. Funguje tak, že pomocou jedného kódu od GTM môžete ovládať viacero meracích kódov priamo z adminu GTM nástroja bez nutnosti zasahovania do kódu.

Pomocou jednoduchej administrácie je možné vkladať jednotlivé tagy (kódy) a tak mať pokope všetky platformy a ich meracie scripty, ktoré sú používane  danou stránkou. Cez administráciu stránky, je možné rovnako pridávat a editovať užívateľov danej administrácie a priraďovať im dministratívne práva na možnosti editácie obsahu a nastavení. Administrátorske práva fungujú obdobne ako pri Google Analytics či Google Adwords.

GTM user settings

Pomocou GTM môžete jedoducho spojiť meracie kódy pod jednu platformu, konkrétne nástroje, ktoré sú už pred implementované a je nutné vložiť iba ID scritpu sú zobrazené na nasledujúcom obrázku:

Google Tag Manager

Pri ostatných custom tracking prípadne Enhanced Tracking je potrebne urobiť viaceré nastavenia v Tagu aby došlo k správnemu meraniu a rovnako aj zasahovať do kódu pri implementácií modulu.

Implementácia GTM

GTM kód je nutné vložiť hneď za <body> v zdrojovom kóde vašej stránky.

Google Tag Assistant

Na zistenie, či je vaša implementácia kódov správna je nutné nastaviť aj Google Tag Assistant, ktorý si nainštalujete do vášho prehliadača a po kliknutí na tento odkaz v prehliadači zistíte, či vami implementovaný kód funguje správne.

TagAssistant

Ak sa všetky Tagy zobrazili zelenou, ste na správnej ceste! Prajeme vám úspešné meranie s GTM.

Súvisiace produkty:

GoogleEnchancedEcommerce ZenCart

 

, , , , , ,


Comments are closed.