Nezaradené

7 nástrojov, ktoré Váš eshop pripravia na vianočný predaj

8 dec , 2015  

Keďže idú Vianoce a nie jeden obchodník chce byť pripravený na zvýšené množstvo nákupov cez internetový obchod, tak sme pre Vás pripravili tento článok, ktorý sumarizuje 7 hlavných nástrojov, ktoré by nemali chýbať v každom e-shope. Rýchlosť dodania, ponuku rôznych možností platby, či export produktov do porovnávačov cien, ako je napríklad Pricemania či Heuréka sú nevyhnutnosťou, nielen na Vianoce, ale aj po nich, aby bol obchod aj do budúcnosti pripravený na väčšie množstvo návštev.

1. Porovnávače cien

Prakticky všetci ľudia v dnešnej dobe hľadajú určité výrobky za čo najnižšiu cenu. K tomuto účelu slúžia na internete porovnávače cien. Na Slovensku si myslím že vedie momentálne porovnávač Heureka.sk, ktorá má veľa funkcií k tomu aby si zákazník našiel presne to čo hľadá za čo najnižsiu cenu.

V našom software Zencart máte v časti nástroje aj možnosť vytvoriť a vyexportovať XML súbor do porovnávačov cien medzi inými aj do vyššie spomínanej Heureky.

2. Optimalizácia košíka

Ak sa zákazník rozhodne nakúpiť v obchode, nákupný košík a jeho vhodná štruktúra je priam nevyhnutnosťou k úspešnému dokončeniu nákupu. Asi každému sa stalo, že sa niečo snažil kúpiť, ale vyžadované množstvo informácií o nakupujúcom ho zmiatli a radšej ani nenakúpil. Preto je dôležité si dať túto časť nákupného procesu odtestovať. My Vám rovnako v rámci obchodu Zencart ponúkame optimalizáciu nakúpeného košíka pre internetový obchod a vytvorenie odporúčaní v rámci revízie eshopu zadarmo, stačí nám napísať.

3. Vyhľadávače

Dnes drvivá väčšina ľudí na internete hľadá čokoľvek cez vyhľadávače a medzi vyhľadávačmi je najznámejší Google. Preto je dôležité vedieť ako Vás Google indexuje (zaraďuje do svojich databáz a ako Vás zobrazuje Vašim potencionálnym zákazníkom vo výsledkoch vyhľadávania – hlavne vo vzťahu k určitým kľúčovým slovám podľa ktorých Vás zákazníci nájdu).

Google má tiež veľa nástrojov ktoré Vám pomôžu pri obchodovaní na internete:

https://www.google.com/analytics/web/?hl=sk – analýza návštevnosti

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=sk – tu viete Google informovať o Vašich stránkach – skôr Vás zaindexuje a máte prehľad o tom ako ste na tom či sa stránky načítavajú dosť rýchlo atď.  je tam veľa dobrých funkcií… pre obchodníkov

http://www.google.sk/adwords – umožňuje zadať si svoju reklamu na stránkach Google podľa určitých kľúčových slov.

4. Newsletter

Ďalším nástrojom, ktorý je priamo nevyhnutný pri predaji svojich produktov je newsletter. Či ste internetový obchod s oblečením alebo predajca pneumatík, tak newsletter je veľmi silným nástrojom ako osloviť Vašich zákazníkov.

Kým nemáte veľa zákazníkov (do 1000 rozposlaných emailov) tak môžete vytvoriť aj odoslať newsletter priamo z obchodu. Ak je tých odoslaných emailov viac – spravidla na to musí byť aj prednastavený server … závisí to od povolenej dĺžky behu php skriptu koľko tých emailov Váš obchod rozpošle naraz …(tento údaj je individuálny pre každý server a závislý od toho ako ho daný serverový technik nastaví). Taktiež sa môže stať, že ak často rozposielate emaily bude Váš server zaradený do black listu a tak emailový klienti Vašich zákazníkov si nájdu Váš newsletter až v spame.

Medzi najznámejšie a cenovo výhodné nástroje na rozposielanie newslettra patri

Je aj mnoho ďalších … Hromadnymail.sk, Constant Contact, Mad Mimi, ReachMail, Kualo

5. Vianočná zľava

Veľmi by ste sa čudovali, ale aj taký newsletter s vianočnými zľavami vie prinútiť zákazníka k nákupu. Ako si ho nastavíte v ZenCarte? tu nájdete presný manuál, kde si môžete pridať produkty, ktoré budú v danej zľave. – http://zencart.sk/manualy2/zencart_tutorial_specials.htm

Ako aplikovať zľavu v ZenCarte na všetky produkty?

V administrácii obchodu v časti Katalóg/tovar si nájdete “výpredaj” a v tomto module si viete nastaviť aj jednotnú zľavu pre celý obchod (všetky kategórie) napríklad 20% v čase od 10.12. do 31.12. prípadne aj zvlášť pre celé kategórie výrobkov alebo len pre ich pod kategórie.

6. Platobné moduly

Aj platobné moduly sú veľmi dôležitým nástrojom. Ak zákazník nemá umožnené napríklad zaplatiť kartou, je dobré mu ponúknuť alternatívne možnosti napríklad: platba na dobierku. Prípadne skúsiť aj iné možnosti ako je Paypal, alebo platba na účet prípadne platba na faktúru.

Pre ktoré platobné moduly sa rozhodnúť?

Na trhu existuje veľké množstvo platobných modulov pre Váš internetový obchod. Umožňujú zákazníkovi zaplatiť za produkt priamo cez internetový obchod.

Medzi platobné brány, ktoré je možné implementovať na Slovensku do internetového obchodu ZenCart patria: Tatrapay (Tatrabanka), eCard VUB, ePlatby VUB, TrustPay, SporoPay, Quatro, Cetelem, Home credit, GP webpay, Sperbank, WEBpay, Unicredit bank, UniPlatba, 24 pay, mBank, mTransfer, Viamo, Platba na dobierku, Platba na fatkúru, Dobierka s poplatkom, CSOB platobné tlačítko, ePlaba pro, eKonto Raiffeisenbank, otppay, plaba Online, poštová banka, Platba Mobilom.sk, Platba 24, Česká sporitelna, wPlatba, Besteron, Paypal, C2Pay.

Je pomerne ťažké zistiť kde je to najvýhodnejšie, ale spravidla tam, kde má obchodník svoju banku. Ak daný modul ešte nemáme vyvinutý tak sa obchodníkovi navrhne cena za jeho vývoj a implementáciu, pričom sa zohľadní, že sa tento modul môže predať aj viackrát, ale spravidla vývoj modulu vyjde drahšie ako by ste si objednali modul, ktorý je už vyvinutý.

7. Dopravné moduly

Čo robia dopravené moduly? Predstavujú funkciu, ktorá je implementovaná do internetového obchodu a zobrazí sa zákazníkovi pri uskutočňovaní objednávky. Dopravný modul predstavuje možnosť spôsobu dodania tovaru pri nákupe cez internet. Zákazníci majú rôzne priority, preto mu treba ponúknuť aj rôzne možnosti, aby neodišiel za konkurenciou.

Medzi najznámejšie dopravné moduly patria:

  • doprava zadarmo pri nákupe nad určitú sumu EUR
  • modul kuriér
  • modul FedEx
  • osobný odber
  • slovenská pošta
  • modul zasielkovňa
  • doprava firemným autom

Ak rozmýšľate nad vianočnou akciou, ktorá by pomohla zákazníka inšpirovať k nákupu, tak veľmi používanou je doprava zadarmo plus určitá zľava na produkty, to by mohlo aj pri vašej vianočnej predajnej stratégií fungovať.

Na okraj:

Štátna obchodná inšpekcia (SOI) začala s preverovaním dodržiavania zákona o ochrane osobných údajov čo sa vo zvýšenej miere prejavilo v objednávaní našich produktov:

 


Comments are closed.