Analytika pre E-commerce

Enhanced Ecommerce Tracking

19 okt , 2015  

Čo je Google Enhanced Ecommerce Tracking?

Ak je pre Vás Google Enhanced ecommerce tracking úplne nový pojem, tak ste na správnom mieste. V Google Analytics pribudla nová sekcia merania marketingových aktivít každého eshopu.
Product Performance Google AnalyticsJe ju možné nájasť pod poslednou sekciou Conversions – > Ecommerce. Google prišiel s touto službou Google Enhanced Ecommerce začiatkom roku 2014 a dnes je ju možné dokonca prepojiť aj s Google Tag Manažérom.

Tento plugin a jeho oficialny názov je Enhanced Ecommerce (ec.js). Plugin je prepojený s Universal analytics knižnicou a umožnuje merať dáta aké sa doteraz nedali.

Plugin predstavuje veľmi veľký pokrok v oblasti merania a vyhodnocovania dát pretože poskytuje marketérom, podnikateľom, developerom, či reklamným agentúram prehľadné dáta, ktoré súvisia s výkonnom ich stránok.

Rozdiel medzi starým Ecommerce a súčasným Enhanced Ecommerce

V minulosti bolo možné merať tržby a konverzie jednotlivých stránok rovnako v Google Analytics pod eCommerce sekciou, ale nie až v takom meradle ako v súčasnosti. Štandardná implementácia dáva prehľad iba o výkonnosti jednotlivých stránok, príjmoch a konverziách pričom v súčasnej Enhanced Ecommerce je monžné sledovať reporty, grafy o užívateľoch a ich akciách.

unnamed

Detail grafu zo sekcie Google Analytics – Shopping Behavior (nákupné správanie zákazníka)

Možnosti merania s Enchanced ecommerce:

  1. počet zobrazení jednotlivých kampaní alebo interných kampaní,
  2. počet klikov na jednotlivé kampane,
  3. zobrazenie jednotlivých produktov v zozname produktov,
  4. kliky na jednotlivé produkty,
  5. počet zobrazení jednotlivých produktov v detaile produktu,
  6. počet klikov na „Vložiť do košíka“,
  7. počet klikov na „Odstránenie z košíka“,
  8. počet klikov na „Dokončiť objednávku“,
  9. Meranie jedontlivých krokov k dokončeniu objednávky,
  10. objednávka,
  11. vrátenie penazi.

Podrobnú Google Enhanced eCommerce tracking dokumentáciu možete nájsť aj tu. Jeho implementácia so ZenCartom je veľmi komplikovaná, preto sme vytovrili modul a jeho inštaláciu ako  samostatnú službu. Máme overené, že naše nastavenia funguju a je možné prehľadne merať a vyhodnocovať akcie, ktoré  každý návštevník uskutoční. Daná služba obsahuje aj nastavenie samotného Google Tag Manažéra a Universal Analytics v Google Analytics.

Čo je Google Tag manažér? – viac o GTM v ďalšom článku.

Súvisiace Produkty:

GoogleEnchancedEcommerce ZenCart

Implementacia Google Enchanced Ecommerce pre ZenCart

, , , , , , ,


Comments are closed.