Ak je pre Vás Google Enhanced ecommerce tracking úplne nový pojem, tak ste na správnom mieste. V Google Analytics pribudla nová sekcia merania marketingových aktivít každého eshopu.
Je ju možné nájasť pod poslednou sekciou Conversions – > Ecommerce. Google prišiel s touto službou Google Enhanced Ecommerce začiatkom roku 2014 a dnes je ju možné dokonca prepojiť aj s Google Tag Manažérom.
Tento plugin a jeho oficialny názov je Enhanced Ecommerce (ec.js). Plugin je prepojený s Universal analytics knižnicou a umožnuje merať dáta aké sa doteraz nedali.
Plugin predstavuje veľmi veľký pokrok v oblasti merania a vyhodnocovania dát pretože poskytuje marketérom, podnikateľom, developerom, či reklamným agentúram prehľadné dáta, ktoré súvisia s výkonnom ich stránok.
V minulosti bolo možné merať tržby a konverzie jednotlivých stránok rovnako v Google Analytics pod eCommerce sekciou, ale nie až v takom meradle ako v súčasnosti. Štandardná implementácia dáva prehľad iba o výkonnosti jednotlivých stránok, príjmoch a konverziách pričom v súčasnej Enhanced Ecommerce je monžné sledovať reporty, grafy o užívateľoch a ich akciách.
Možnosti merania s Enchanced ecommerce:
Podrobnú Google Enhanced eCommerce tracking dokumentáciu možete nájsť aj tu. Jeho implementácia so ZenCartom je veľmi komplikovaná, preto sme vytovrili modul a jeho inštaláciu ako samostatnú službu. Máme overené, že naše nastavenia funguju a je možné prehľadne merať a vyhodnocovať akcie, ktoré každý návštevník uskutoční. Daná služba obsahuje aj nastavenie samotného Google Tag Manažéra a Universal Analytics v Google Analytics.
Čo je Google Tag manažér? – viac o GTM v ďalšom článku.
Analytika pre e-commerce, e-commerce, e-commerce analytika, e-commerce meranie vykonnosti, Google Analytics, GTM Enhanced Ecommerce, ZenCart, Zencart.sk